سرآمدی

ما سرآمدی را عملی ممتاز و برجسته در مدیریت سازمان و کسب نتایج تعریف می کنیم. سازمانهای واقعا سرآمد، آنهایی هستند که تلاش می کنند تا رضایت سهامدارانشان را از طریق انچه بدست می آورند و اطمینانی که از قابل دستیابی بودن نتایج در آینده دارند، تامین کنند.
سرآمد بودن به تعهد کامل رهبری و قبول مفاهیم اساسی و پایه ای – یک سری اصولی که رفتارها، فعالیتها و ابتکارات سازمان بر پایه آن قرار دارد- نیازمند است. وقتی سازمان، این مفاهیم را به عمل در می آورد، در واقع راهی به سوی سرآمدی می گشاید.
برای حصول اطمینان از اینکه نتایج قابل دستیابی است، باید مدارکی از آنچه سازمان انجام می دهد و چگونگی انجام آن وجود داشته باشد و به صورت سیستماتیک و مداوم مورد بازبینی و بهبود قرار بگیرد.
برای کمک و راهنمایی یک سازمان برای بهبود عملکردش، EFQM، مدل سرآمدی EFQM را ایجاد کرد. این مدل- که در واقع کاربرد مفاهیم پایه ای است که در سیستم مدیریت ساختار یافته، منعکس شده است- در حال حاضر بوسیله هزاران سازمان در اروپا و فراتر از آن بکار گرفته می شود. شرکتها، مدارس،سازمانهای بهداشتی، پلیس، ادارات عمومی و سازمانهای دولتی همه از آن استفاده می کنند. به علاوه این مدل، زبان و ابزار مشترک مدیریتی ارائه می دهد و از این رو، به اشتراک گذاشتن تجربه های خوب بخشهای مختلف را تسهیل می کند.